Friday, January 8, 2010

aPa YG LaiNnyA berBanDiNg duLu?

Photobucket

semalam tengok bulletin utama..
termenung sekejap bila dengar nak bukak banyak klinik 1malaysia...wayang gambar tersebut mendiamkan aku kerana aku memikirkan apakah selama berpuluh tahun aku hidup selama ini, negara ini masih belum pernah atau belum lagi atau ada seperti tidak ada, mewujudkan klinik/hospital untuk seluruh rakyatnya??

wayang gambar itu menyebabkan anak ku bertanya,"klinik 1malaysia tu apa ayah?"..aku hanya mampu menjawab "bla..bla..bla.." dan "la..la..la.."....

sekali lagi mata terpaku melihat iklan di wayang gambar tsbt memperlihatkan semangat kejiranan yang melawat rumah ke rumah jiran berbangsa lain..
termenung jug asekejap, kerana dh berpuluh tahun aku hidup selama ini, adakah rakyat di malaysia ini masih duduk seperti tikus yang takutkan kucing? atau seperti ada momok yang menghantui pemikiran semua???

aku tidak menafikan kewujudan konsep ini..jauh sekali aku tahu apa niat ianya diwujudkan..dan sememangnya aku baca apa tujuan pendekatannya..
cuma aku masih lagi konfius..itu shj...

No comments:

Post a Comment