Thursday, March 4, 2010

Syafia Humairah

dah lama tidak update blog ini.sibuk dgn kerja dan pembelajaran.

Photobucket

Syafia Humairah Sahari
sedap namanya...secantik wajahnya..
tapi nyawanya telah disingkatkan oleh manusia yang bergelar binatang!
dan ini antara kes paling menyayat hati yang pernah aku dengar di malaysia, malah rasa aku di seluruh pelusuk alam.
mna tidaknya,penederitaan yang dia terima aku rasa cukup-cukup besar.dia dibelasah hingga mati.ditendang seperti bola.kepala dipijak.hingga tidak bermaya,lemah dan hilang nyawa...aku sedih,geram,marah,naik hangin,kesian semua ada bila membaca kisahnya.
yang lagi aku keciwa,Melayu yang buat kerja durjana ini!!!!diulangi ---MELAYU!!!
dan yang lagi aku hairan, masyarakat sekeliling yang nampak kejadian,tidak mampu langsung menolong,dgn alasan diugut lelaki berkenaan jgn masuk campur...what the fu*k!!!!?
gerun sangat ker rupa lelaki tu?badan sasa macam anak jin kah dia?pailang dan gangster sangat kah dia???
org MELAYU nih kalo Kaplamyanga or chayanunalip terlnggar penduduk kampung ,tau pulak depa belasah sampai mati, bakar lori, pukul dgn batang besi dan macam2 lagi perkara brutal!!tapi kalo hal mcm ini, berlaku pada bangsa sendiri yg buat, DIAMMMMM!!!!????sama jer masalah yang malaun tu bawak kan? mendera,menganiaya,membunuh....

lepas tu kes macam ini ada pulak suara2 ghaib berceramah kata undang2 di malaysia,di negeri, tak ikut macamana kehendak Islam sepenuhnya,menyebabkan berlakunya perkara macam ini..hal macam ini pon nak dipolitikkan???dah makin kacau bilau dah aku tengok pemikiran org melayu,islam di negara ini....

simple as what i think,malas nk susah2 fikir,cuba kita lihat negeri2 yg memang claim kata ia kuat Islamnya, kuat dakwahnya, kuat pengaruh keagamaannya, maaf nk cakaplah, SAMA jUGA aku tengok!!KES maksiat berleluasa jugak..anak luar nikah bersepah jugak..kes membunuh, dadah, bersekedudukan, penderaan rumahtangga, keruntuhan keluarga berlaku juga di negeri2 berkenaan!!!SAMA kan???!paling senang tengok juga pergi lah anda ke Indon(Acheh dan Medan contohnya),atau ke negara2 Arab sana, kuat atau tidak kuat manusia2 berakal Syaitan di sana?

berdoa sangat agar malaun berhati binatang yg jadik pembunuh adik Syafia ini mendapat hukuman setimpal..aku tidak memaafkan perbuatan keji dia.jika aku jadi ahli keluarga adik Syafia pon aku tetap tidak akan memafkannya..

No comments:

Post a Comment